دانلود نسخه صوتی نامه تاریخی چارلی چاپلین به دخترش جرالدین

این نامه دارای محتوای عمیق عاطفی و زاویای تعلیمی و تربیتی می باشد. چارلی نامه را با شکوه از تنهایی خود شروع می کند و بعد محبت خود را به دخترش در قالب زیباترین جملات ادبی بیان می دارد. به تعقیب آن در مورد کارهای هنری دخترش حرف می زند و خود را به عنوانهنرمند بزرگ سینما و پدر جرالدین معرفی می کند. چارلی از روزهای کودکی جرالدین حکایت می کند و بعد، از فقر و مشکلات و کارهای هنری خود یاد آور می شود. در ادامه، نامه شکل تعلیمی را به خود می گیرد. چارلی در این قسمت انگیزه ی خود را از کار در سینما برای جرالدین بیان می کند و می گوید:”به دنبال تو نام من است، با همین نام یک عمر بیش تر مردم را خنداندم و بیش تر از آن چه آنان خندیدند،خود گریستم”. به تعقیب آن چارلی دختر خود را تعلیم می دهد و می گوید:”جرالدین در نیای که تو زندگی می کنی تنها رقص و موسیقی نیست”. در این قسمت چارلی، جرالدین را متوجه فقرا و گرسنگانی می سازد که در سرک های پاریس مشغول دریافت غذا برای سیر کردن شکم خوداند. چاپلین جرالدین را هشدار می دهد که متوجه نیازمندان و فقرا باشد و با اشاره به گذشته ی پر از مشکلات و فقر خودش،جرالدین را نیز یکی از فقرا می خواند. چاپلین برای این که جرالدین مغرور نشود، نصب کولی او را به یادش می آورد و می گوید که تمام دختران کولی زیبا می رقصند و تنها جرالدین نیست که زیباست و زیبا می رقصد. چاپلین از فرستادن چک بانکی سفید به جرالدین یاد می کند و از او می خواهد که با پولش فقرا را کمک کند. چاپلین ارزش پول را برای جرالدین تعریف می کند و می گوید:”دل به زر و زیور مبند، زیرا بزرگ ترین الماس جهان آفتاب است و خوشبختانه این الماس بر گردن همه می درخشد…”.

در ادامه ی نامه، چارلی جرالدین را در مورد مرد زندگی اش آگاه می سازد و به او می آموزاند که چگونه همسرخود را انتخاب کند و به تندی جرالدین را از برهنگی تنش منع می کند و برهنگی را بیماری عصر خود می خواند و نامه با این نصیحت پایان می یابد. به این دلیل است که این نامه در جمع بهترین نوشته های دنیا قرار می گیرد. در این نامه مهم ترین نکات تعلیمی اشاره شده است و چارلی با جملات زیبا دختر خود را تعلیم داده است. این نامه حاصل ۸۸ سال تجربه عمر چارلی چاپلین است که بدون شک پیام عمیق تعلیمی و تربیتی را به جرالدین و هر خواننده ی دیگر انتقال می دهد. جالب اینجاست که چارلی همیشه در قالب یک دلقک قضاوت شده است، در حالی که چارلی یک اندیشه بود و در تمام آثار خود در قالب طنز پیام های تعلیمی را انتقال می داد. چارلی را می توان از تأثیر گذارترین افراد در قرن بیستم میلادی به شمار آورد؛ چنانچه مارتین سیف در کتاب “چاپلین، یک زندگی” چارلی را نه تنها یک مرد بزرگ بل یک غول می خواند و مبالغه نیست که چارلی را غول تعلیمی در سینمای صامت خواند.

 

دانلود با لینک مستقیم:

دانلود (حجم: ۱٫۶MB)

(Format: Mp3          Archive Type: RAR)


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: